Jak samodzielnie pozycjonować stronę – poradnik

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej nie jest proste, ponieważ wymaga specjalistycznej wiedzy, co nie znaczy, że jest działaniem niewykonalnym. 

Samodzielne pozycjonowanie strony www

Warto pozycjonować samodzielnie stronę internetową przede wszystkim ze względu na koszty. W zależności od zakresu pozycjonowania można zaoszczędzić w ten sposób od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Warto również mieć świadomość mnóstwo agencji SEO po zakończeniu współpracy usuwa ze swoich stron zapleczowych dużą część linków. Samodzielne zdobywanie linków daje pewność, że zostaną tam do momentu istnienia danej strony internetowej, na której zostały umieszczone. Osoby, które i tak zdecydują się na korzystanie z usług agencji SEO, powinny wiedzieć na czym polega pozycjonowanie strony internetowej.

Optymalizacja strony internetowej

Działania określane jako pozycjonowanie strony internetowej należy rozpocząć od optymalizacji swojej strony internetowej. Każda witryna internetowa ma swoją tematykę. Ludzie szukając produktów lub zagadnień w wyszukiwarce wpisują do niej konkretne frazy lub zwroty np. warsztat samochodowy, dlatego trzeba nasycić odpowiednimi słowami kluczowymi  podstrony danej strony internetowej. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, aby słowa kluczowe dobierać z rozsądkiem.  

Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest przeanalizowanie konkurencji w celu sprawdzenia jakie słowa kluczowe zostały u niej wybrane. Należy mieć świadomość, aby jedna strona danego serwisu nie zawierała zbyt dużo słów kluczowych, rekomenduje się by użyć od dwóch do sześciu słów kluczowych na jednej podstronie. Konieczne jest również sprawdzenie czy pozycjonowanie się na wybrane słowa kluczowa ma sens. Aby pozycjonowanie się na poszczególne frazy miało sens, muszą one mieć odpowiednią liczbę wyszukiwać w wyszukiwarce. Bardzo łatwo można to sprawdzić w Planerze Słów Kluczowych Google Adwords, by móc korzystać z tego narzędzia należy mieć konto Google, może to być nawet skrzynka Gmail.

Trzeba koniecznie pilnować, aby różne podstrony posiadały różne słowa kluczowe, nie można optymalizować kilku podstron pod te same słowa kluczowe. Należy także pamiętać, aby dane słowo kluczowe występowało kilka razy na danej podstronie, rekomendowane jest użycie kilka razy danej frazy w różnych odmianach. Słowa kluczowe muszą się znaleźć nie tylko w tekście, ale również nagłówkach i metatagach.

Unikalność tekstów

Optymalizując poszczególne podstrony strony internetowej nie można zapomnieć o uzupełnieniu ich w odpowiedni sposób w tytuł (nagłówek H1), title, a także description podstrony. Rekomendowane jest by zawierały słowo albo słowa kluczowe, na które planuje się optymalizować daną podstronę. Bardzo ważna jest unikalność treści wstawianych na stronę internetową, opisy czy artykuły muszą być sformułowane w sposób, który jeszcze nikt wcześniej nie zrobił. Opisy nie mogą być powielane nawet w obrębie jednej strony internetowej. Jeżeli nawet tematyka na podstronach jest taka sama, teksty muszą być napisane innymi słowami. Inne muszą być również metatagi i title, nie tylko pod względem innych podstron witryny internetowej, ale i siebie nawzajem w obrębie jednej podstrony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *